Есмералда в културната столица на Европа е циганката

Ако в „Парижката Света Богородица“ царят на шутовете, презиран от всички, бие камбаните, то пловдивският шут Митко е продавач на чорапи из нощните заведения. И той е шут, и не по-малко презиран, на което съм ставал нерядко свидетел, но както са казали в негова защита – ние, баровците, сме били свикнали с него, и не сме съгласни да ни го бият. Ключовата дума била, че са му свикнали. Милен Русков имаше също подобна сцена с кучето на краля, върху което се проведе експеримент, тестваха тютюневата отвара като противоотвора, и след като избяга, тръгнаха след него да си го търсят, а той се скрил в градината с тютюн на Монардес.
Нали си спомняте, че когато започна Българският преход, всички слезнахме от влака и започнахме да пътуваме по дела до София с автобус – не че беше по-удобно, седалките бяха по-високо и се стигаше за половин час по бързо. Преди да потегли от автогарата, в него се качваха всякакви хора, които се опитваха да продадат по нещо, понеже бяха останали без работа, ей така – от днес за утре бяха лишени от правото си на работа – продаваха лотарийни билети, вестници, игри, плетива, кукли, какво ли не, имаше и хора, които събираха средства за лечение, инвалид събираше социални помощи. Всички последици от разпада на социалната държава минаваха между седалките. Някак си се разбираха с шофьора да влезнат преди той да тръгне и да обявят онова, което продаваха. С времето този феномен отшумя, просто всички заминаха на гурбет по далечни места. Сега е останал само Митко в Капана, и взеха, че му посегнаха и на него. Не, не може така.
А Есмералда в културната столица на Европа е циганката, която мете из града и в махалата. По обед минава бледоликата началничка, която проверява колко от улиците са изметени, веднъж дори се скарах с нея, изках да изпрати подкрепление за Есмералда, понеже улицата е подгизнала от лайняни листа, нали и канализацията изпуска, но тя ми се скара – да не й съм се бъркал в работата, трябвало сама да се справя, а не да ми се оплаква. Есмералда никога не може да бъде повишена в групов отговорник, тя си остава винаги циганката метачка.
Сега, наместо готическата катедрала, на централния площад се издигна изведнъж виенското колело, по холандски тертип. Зам. кметът по културата не бил уведомен за конструкцията на огромното чудовище, изненадал се, а местният хайлайф и баровци негодуват – естетически неугледно било. А затова, че непосредствено зад виенското колело се намира замлъкнала вече три години прекрасната в акустично отношение зала на филхармонията – това на никого не прави впечатление.
От фейсбук профила 
Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика