Женомразки бранд в „Люлин“скандализира правозащитници, сезират институциите

от -
457
През 2014 година правителството реши за борба със сексизма да има специални „гардове“в агенцията за бежанците, Агенцията за закрила на детето, в НСИ, в НОИ, в Комисията за защита от дискриминация, в СЕМ, при омбудсмана и в комисията за борба с трафика. Отделно в министерства и в още осем важни държавни институции щял да бъде определен по един координатор по равнопоставеност на жените и мъжете

Билборд на хранителната верига Happy предизвика възмущението на гражданите от район Люлин и от столицата с обидния си слоган. Заведенията на“ Happy“ са посещавани от семейна публика, което поставя остро въпроса за недопустимото използване на женския образ в  мизогинен контекст. Учудващ е изборът на такъв бранд след като сервитьорите от веригата носят риза с избродирано логото на УНИЦЕФ. Недоумение буди и и фактът, че проектната концепция на билборда е минала безпроблемно на комисия в общината!

Маргиналия изпрати писма до г-жа Йорданка Фандъкова, кмет на Столична община, до Комисията за защита от дискриминация, до УНИЦЕФ. В писмото се настоява да бъдат взети мерки срещу сексистката реклама

Ето писмото:

Уважаеми господа!

Моля да приемете категоричната ми възражение като жена и  правозащитник относно билборда в кв. Люлин със сексистко и обидно послание/вж. прикачената  снимка*/. Недоумявам как е възможно подобна реклама на престижната верига Happy да бъде сложена безкритично на столичен булевард. Колеги ме информираха, че билборд, рекламиращ  друг сезон плод – ягода – преди  месец е бил със същото дискриминационно към жената послание. Ще Ви спестя  да го цитирам.

Уважаеми дами и господа,

Известно ми е, че всеки сервитьор от веригата Happy носи риза с избродирано лого на УНИЦЕФ. Този факт прави още по-неприемлив  коментирания бранд. Женският образ в него е в нарушение на Закона за защита от дискриминация по смисъла на чл.4 (1), както и  чл. 5. . Призовавам ви към по-голяма непоносимост към сексизма и омразовите послания  при търговската реклама. Нужно е да се прекрати практиката да бъде  използвано женско тяло по начин, пораждащ неизбежна асоциация  с традиционните унизителни представи за жената и служеща за „примамка“ на клиенти от веригата за хранене.

Вярвам, че няма да е необходимо да заведем дело срещу кмета на Люлин, допуснал реклама с агресивни елементи на сексизъм. Момиченцата и тийнейджърките пътуващи с рейсове покрай билборда биват подложени на унизителна картина, поставена пред очите им с комерсиална цел.

Очаквам енергичните Ви действия!

Поздрави

Юлиана Методиева

Главен редактор, София, 7 ноември, 2018 г.

*Редакцията на Маргиналия се въздържа да тиражира билборда на веригата „Happy„. Публикуваме снимка за борбата със сексизма в България