Децата са имали сериозни затруднения по време на дистанционното обучение

Поради затворените още миналата година училища, учениците на практика не са получили никакви знания. Учениците особено от началните класове, докато са се обучавали дистанционно, не са научили почти нищо ново. Особено голям регрес се наблюдава при семействата с много ниско ниво на образованието. Това заявиха изследователи от Оксфорд, които анализираха данните събрани в Нидерландия. Където учебните заведения бяха затворени в продължение на 8 седмици по време на първия локдаун.

Изследване на центъра за демографски науки на Оксфордския университет показа, че въпреки високото качество на дистанционното образование, учащите се в началните класове са постигнали около една пета от годишния напредък. Това изоставане съответства на времето, през което училищата са били затворени. При децата с малко образовани и неблагополучни семейства регресът е ужасяващ.

Според това научно изследване, в останалите държави ситуацията със сигурност е аналогична. Понеже в Нидерландия са създадени едни от най-добрите условия за виртуално образование. Въпреки това, холандските ученици са изгубили минимум 20% от напредъка, който трябва да постигнат, заради затворените класове. А децата на родителите с ниско ниво на образованието са изостанали от другите ученици с цели 50%. И дори и повече.

„Тези резултати потвърждават най-лошите опасения на педагозите и другите заинтересовани лица относно първия локдаун. Нидерландия е направила всичко съвсем правилно. Учителите и администрацията са положили огромни усилия. Правителството е осигурило допълнителна поддръжка и финансиране. Децата разполагат с широколентова интернет връзка в своите домове, която е по-добра в сравнение с другите държави. Но след като отваряме дума за това, във Великобритания, където училищата бяха затворени за по-дълго време, последствията със сигурност са по-сериозни“.споделя Арън Фрей, един от изследователите.

Според това изследване, предприетите технологични мерки са недостатъчни, за да се неутрализират негативните последствия на COVID-19 пандемията при училищното образование.Въпреки сравнително краткия срок на първия локдаун и високото ниво на съвременните технологии, напредъкът на учениците значително е намалял.

Въпреки това, оксфордските учени забелязаха, че в някои училища напредъкът на учениците в образованието е съвсем същият. Дори и след прехода към дистанционно обучение. Авторите на тази научна работа, от Оксфорд предполагат, че това се дължи на действията и постъпките на учителите. Но засега не се знае какви точно са били тези действия.

Друго изследване, което бе направено през първата половина на 2020 година показа, че дистанционното обучение на практика изобщо не работи. Учениците почти нищо не научават по време на онлайн уроците в сравнение с провежданите уроци в училищата. Така например, американските ученици от трети до осми клас са усвоили английската граматика максимум до 70%, а математиката – само до 50%, в сравнение с това, което обикновено научават при офлайн уроците.

Заглавието е на редакцията

източник

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика

Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.