Фалшивите новини оставят лош вкус
Асоциацията на европейските журналисти-България подкрепя Fakery – кампания за повишаване на медийната грамотност, за борба с фалшивите новини и дезинформацията, организирана от организацията Fine Acts.
“Фалшивите новини винаги ни засягат лично, но е трудно да го разберем, докато не станем тяхна жертва. Това беше причината да направим социален експеримент, в който създадохме и разпространихме фалшива новина до медиите и заснехме последвалата реакция“, съобщават от fakery.org.
Fakery e и победителят във второто издание на ACT Labs – иновативни събития, в които мултидисциплинарни отбори от артисти и технолози търсят решения на казуси в сферата на човешките права. „Искахме да покажем на публиката каква миризма и вкус могат да имат фалшивите новини в реалния живот“, казаха още от организацията.
Зад идеята на Fakery (The Fake News Bakery) стоят сценографката Илияна Кънчева и програмистът Иван Шулев.