Играчките на Лего стават полово неутрални

 

Известната датска фирма, най-големият производител на играчки в света, казва, че нейните продукти се използват предимно от малки момчета. Но тя съобщи, че сега ще работи за премахване на половите стереотипи от играчките си и ще се насочи към продукти, предназначени за двата пола.

Шефовете на фирмата за играчки от пластмасови тухлички са обявили продукти като Lego Dots и Lego City Wildlife Rescue като път напред. Те казват, че компанията, която е увеличила продажбите си до 4,95 милиарда паунда миналата година, „работи усилено, за да направи „Лего“ по-приобщаващо“.

Дискусията около полово неутралното възпитание се пренася и на политическата сцена. От 2008 година насам Швеция е вложила около 12 млн. евро в работата срещу въвеждането на стереотипи и съответно – дискриминацията между половете в училище. Правителството дори изисква в стокхолмските училища да има специален педагог, който да следи доколко преподавателите спазват тези правила.

По поръчка на “Лего“ се прави проучване сред почти 7 000 родители и деца на възраст от 6 до 14 години от Китай, Чехия, Япония, Полша, Русия, Великобритания и САЩ. Той установява, че родителите са склонни да насърчат синовете си да участват в спортни или научно-технологични, инженерни или математически дейности, докато на дъщерите по-често им се предлага да се обличат, танцуват или готвят.

Други експерти твърдят, че докато момичетата вече са принудени да извършват повече „момчешки“ дейности, момчетата не са толкова насърчавани да участват в „момичешки“ дейности. Те казват, че в резултат на това момичетата развиват по-универсални умения, а момчетата пропускат умения като отглеждането.

Междувременно изследователи от Geena Davis Institute on Gender in Media установиха, че докато момичетата стават все по-уверени и желаят да се занимават с широк спектър от дейности, същото не важи за момчетата.

Позовавайки се на резултатите от доклада, Джулия Голдън, главен продукт и маркетинг директор на Lego Group, каза пред „Гардиън“: „Работим усилено, за да направим „Лего“ по-приобщаващо. Традиционно „Лего“ е достъпно повече за момчета, но продукти като линията за изкуства и занаяти Lego Dots или Lego City Wildlife Rescue Camp са специално проектирани да се харесат и на момчета и на момичета“.

Тя каза, че „Лего“, което е основано през 1932 г. от дърводелеца Оле Кирк Кристиансен и се е превърнало в най-големия производител на играчки в света, вече не обозначава нито един от своите продукти „за момичета“ или „за момчета“.

източник

 

 

 

 

 

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика

Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.