Кръгла маса “Ковид-19, медии, образование, уязвими групи”

Българска общност за либерална демокрация (БОЛД), Български хелзинкски комитет (БХК) и Сдружение „Маргиналия” организират кръгла маса на тема „Ковид-19, медии, образование, уязвими групи” на 04 юни.

Вече трети учебен срок българските училища провеждат обучителната си дейност в условията на пандемията от Ковид-19. През изминалите месеци бе натрупван различен опит, който е добре да се сподели, за да се оптимизира онлайн образоанието и да се откроят основните проблеми и постижения. Цел на изследванията, осъществени в периода октомври 2020/май 2021 от БОЛД и Сдружение за човешки права, бе свързана с образованието в извънредна обстановка. В рамките на дискусиите изследователите от двете неправителствени организации, заедно с експертите ще се опитат да синтезират ефекта от участието на държавата в разрешаването на възникналите трудности и поведението на медиите като посредник в настоящата ситуация,  до каква степен учениците от уязвимите групи са имали възможност да участват пълноценно и успешно в дистанционното обучение.

В дискусиите на Кръглата маса “Ковид-19, образование, уязвими общности” ще вземат участие Евгения Пеева, зам. министър в служебния кабинет на Румен Радев, Милена Дамянова, депутат от 44 НС, Ваня Кастрева, Началник Регионалното управление на образованието-София, социолози, учители от цялата страна, образователни медиатори, представители на хора с увреждания и активисти от етническите малцинства.

Ето програмата

9.00-9.30 – регистрация

9.30-9.45 – встъпителни думи Юлиана Методиева

9.45-10.00 – Г-жа Евгения Пеева, Зам.министър на образованието – Приветствие

10.00-10. 15 – Димитрина Петрова – Представяне на резултатите от теренното изследване по проекта на BST„Ковид-19, уязвими групи(септември 2020 – април 2021)“ – д-р Димитрина Петрова

10.15 – 10.30 – Г-жа Ваня Кастрева, Началник Регионалното управление на образованието-София– „Кризата и онлайн образованието – предизвикателства и нови възможности

10.30-10.45 – Милена Дамянова, депутат от 44 НС – “Поколението Z или колко е важен корен квадратен”.

10.45-11.00 – „Пандемията и неравенствата. Какво означава „дигитална бедност“ – Доц. Алексей Пампоров

 

11.15-11.30 – Димитър Димитров, Институт Отворено общество – „Етнически неравенства и положителните резултати в образованието“ –

11.30-11.45 – Асен Александров, директор 51 СОУ – „Децата със СОП и дигиталните препятствия в условия на Ковид-19“

11.45 – 12.00 – Деян Колев, ръководител Център за междуетнически диалог и толерантност Амалипе –  „Как малките общини решаваха в крачка недостига на ромските ученици на електронни условия“

12.00 – 12.45 – Илияна Стоилкова, активист –  „Защо ¼ от учениците от глухата общност останаха извън учебния процес“

12.45-13.00– Росен Богомилов, директор ОУ“Отец Паисий, София – „Станаха ли малките ученици заложници на Ковид-19“?

13.30– 13.45 – Диана Петрова, учител БЕЛ,37 СУ „Райна Княгиня“, София – „Успяхме ли в работата с учениците със СОП и децата от етническите малцинства?“

13.45 – 14.00 – Теменужка Христова, Директор Основно училище “Антон Страшимиров”, Бохот – „ Очакваните резултати от работата на образователните медиатори“

14.30 – 14.45 – Първа дискусия

14.45 – 15.00 – Анатоли Георгиев, зам. директор Долни Цибър, Обединено училище “Христо Ботев“ – „Онлайн образованието даде нови стимули на учениците“

15.00 – 15.15 – Тодор Джамбов, Пазарджик, Професионална гимназия по химични и хранителни технологии – „Ромите и дигиталното образование“

15.45 – 16.00 –Красимира Благоева, директор, , ОУ”Васил Левски Караджово “- Беше ли трудно? Учениците в малкото населено място“

 

16.15- 16.30 –  София, 75 ОУ “Тодор Каблешков”, Лава Трифонова Коцева  – „ Учениците по време на блокадата от Ковид-19“

16.30 – 16.45 – Таня Величкова , начален учител, 75 ОУ“Тодор Каблешков, София – „Какво не успяхме, какво успяхме“

  1. 45 – 17.00 – Стефан Стефанов, начален учител, 75 ОУ“Тодор Каблешков“ – „Ковид -19 като стимул и препятствие пред най-малките ученици“

17.00 – 17.15 – Изказвания на здравни медиатори от страната

17.15  – 17.30 – Втора дискусия – „Помагаше или пречеше държавата по време на учебната година /първата карантина. Какви са очакванията за следващите онлайн учебни срокове?“

17.30 – 17.45 – Заключение, изготвяне на препоръки

 

 

 

 

 

 

 

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика

Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.