Методика: деца, родители и учители срещу езика на омразата

Методика за противодействие на езика на омразата в началния курс на образованието беше представена в София вчера. Тя е разработена от екип от Центъра за безопасен интернет и действащи начални учители от различни градове в България.

Методиката включва ръководство за учители, както и учебно помагало за ученици. Членовете на екипа подчертаха, че задачите за домашна работа, които се дават на учениците, са такива, че в тях да се включват и родителите им.

Учители, които са участвали в създаването и изпробването на методиката, споделиха опит, че някои родители са отказвали да участват в занимания на децата си, свързани с толерантност и противодействие на омразата. Една от учителките е организирала час, в който децата да обучават родителите си, за да може да ги привлече. Според учителите, децата много са харесали часовете, свързани с превенция на езика на омразата и тези, които са преминали в пети клас, съжаляват, че вече няма такива часове за тях.

За презентацията е нужен JavaScript.

Членове на екипа на проекта обърнаха внимание, че езикът на омразата често се легитимира извън училище, от медиите и политическите субекти. Те дадоха като пример изказването на Михаил Константинов, че бежанците са “друг биологичен вид”. Според Георги Апостолов от Центъра за безопасен интернет отхвърлянето, омразата и дискриминацията са предпоставки за радикализация сред младите хора.

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика
Avatar

Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.