Милиони деца с увреждания с риск да отпаднат окончателно от онлайн образованието

Споделете статията:

Наскоро публикуваният “Доклад на ЮНЕСКО за глобален мониторинг на образованието за 2020 г.” (GEM) гласи, че децата и младежите с увреждания са сред най-маргинализираните и изключени хора в света. Същият доклад казва, че има 2,5 пъти по-голяма вероятност никога да не посещават училище през целия си живот, отколкото другите деца, съобщи CNN.

Около 650 милиона души живеят с увреждания само в Азиатско-Тихоокеанския регион, което означава, че милиони деца липсват. До половината от около 65 милиона деца с увреждания в начална и прогимназиална възраст в развиващите се страни вече са били извън училище преди пандемията Covid-19. Нито една държава не беше подготвена за Covid-19, но експерти смятат, че би могло да се направи повече за защита на деца, които вече са маргинализирани, преди да започне закриването на училище. Докладът на GEM установява, че около 40% от страните с ниски и по-ниски средни доходи не са ги подкрепили по време на временно спиране на училище. Децата с увреждания бяха – и все още са – непропорционално засегнати.

Дистанционното обучение също не е съобразено с тези деца. Това ги оставя в опасност да изостанат или да се отпаднат изобщо от образованието. На 3 декември се отбеляза Международния ден на хората с увреждания – време за празнуване на хората с увреждания. Денят се падна и през същата седмица, в която се проведе и Конференцията на държавите – страни по Конвенцията за правата на хората с увреждания. Важен момент от календара е да се напомни на политиците, че повечето страни са се ангажирали да защитят правото на образование за милиони деца с увреждания.

“Като асистент-учител ежедневно се сблъсквам с предизвикателствата на Covid-19. И въпреки цялата несигурност и трудности, създадени от пандемията, има позитивни инициативи от цял ​​свят, които осветяват устойчивостта на семействата с деца с увреждания и техните учители. Трябваше да се науча как да навигирам в методите за обучение Zoom и Skype и да проверявам цифрово работата на учениците. За децата е трудно да се съсредоточат, когато учат онлайн, затова измислих начини да направя ученето по-интересно за тях чрез пеене и танци.Децата с увреждания трябва да бъдат включени” казва пред CNN Брина Максино, която е със синдром на Даун. Тя е помощник учител в предучилищна възраст, посланик на Световната младежка група за специални олимпийски игри и международен месинджър на Sargent Shriver, както и е глобален шампион на ЮНЕСКО за включване в образованието през 2020 г.

“Това означава да можеш да учиш в общообразователно училище, където има достатъчно учители, обучени да оказват подкрепа и където има специализирана учебна програма и учебници. Също така се нуждаем от повече учители с увреждания като мен, които да действат като модели за подражание и да намалят маргинализацията на децата със специални нужди. Учещите с увреждания не трябва да бъдат дискриминирани – точно обратното, разнообразието сред учениците е нещо, което трябва да се насърчава във всички училища”, казва още Брина Максино.

 

 

 

 

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика

Споделете статията:
Avatar

Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.