Сунитски, шиитски и суфиски мюсюлмански лидери и интелектуалци подкрепиха Декларацията за братството

Почти шест месеца след подписването на документа от Абу Даби за човешкото братство, подписан от папа Франциск и великия имам на Ал Азхар Ахмад ал-Тайеб, 22 сунитски, шиитски и суфиски мюсюлмански лидери и интелектуалци подписаха текст от 15 страници в който потвърждават подкрепата си за документа, съобщава vaticannews.va.

“Необратимо начало”: така 22 –та мюсюлмански лидери и интелектуалци определят Декларацията за човешкото братство за световния мир и общото съжителство, подписан в Абу Даби, в Обединените арабски емирства, по време на посещението. на папа Франциск от 3 до 5 февруари т.г година. Съвместен документ и подписан заедно с великия имам на Ал Азхар Ахмад Ал-Таийб, за да потвърдят заедно, че културата на диалога е начинът да живеем в мир, да се опознаем.

Братството за опознаване и сътрудничество

Документът, озаглавен Братството за опознаване и сътрудничество, е създаден по инициатива на имам Яхия Палавичини, председател на Ислямската религиозна общност в Италия, заедно с Института за ислямски изследвания във Франция и малка група от други мюсюлмански лидери, които подписаха писмото на 138 мюсюлмански интелектуалци на папа Бенедикт XVI, през 2007 и Маракешката декларация за религиозните малцинства през 2016. Мюсюлманските лидери определят документа за човешкото братство от Абу Даби като “безпрецедентно институционално събитие в историята на отношенията между християни и мюсюлмани”  и „знак за начало на нова фаза, ориентирана към признаване на легитимността и многообразието от откровения, теологии, религии, езици и религиозни общности“.

22-те мюсюлмански лидери и интелектуалци подчертават, че различието вече не се смята за „призив за завладяване или прозелитизъм, или претекст за фасадна толерантност“, а по-скоро като възможност да се приложи на практика братството, което е „призвание, съдържащо се в Божия промисъл за творението”. Затова междурелигиозният диалог, “препоръчан и от Корана”, днес е “жизненоважен”.

Изграждане на мрежа от диалог между християни и мюсюлмани

Целта на текста – обяснява имам Палавичини – е да насърчи размисъла “за Декларацията, за нейния метод, за нейния език: да бъде обсъден по братски, възможно критично, но без да изключваме текста по идеологически или политически причини”. Имамът подчертава, че подписът от Абу Даби е породил разделения в мюсюлманския свят и не липсват критикк за инициативата, ръководена от Арабските Емирства и извършена от големия имам на Ал-Азхар. Дори някои религиозни лидери са решили да не подписват текста: “Братството за опознаване и сътрудничество”. Подписалите текса обаче – обясни Палавичини – демонстрират, че приемат поканата за изграждане на “човешко братство” извън религиозните граници с намерението “да се насърчават местните инициативи въз основа на тази декларация, както и на академично ниво”, създавайки “Мрежа за подкрепа на диалога между християни и мюсюлмани”.

Хареса ли Ви статията? Ако да, подкрепете нашата кауза за правозащитна журналистика
Avatar
Marginalia

Marginalia е интернет сайт за анализи, коментари и новини в областта на правата на човека. Пространство от съмишленици. И още.